Przepisy

czwartek, 13 lutego 2014

Placki Jaglane z Bananem

W spróbowaniu tego przepisu zainspirowała mnie moja Szwagierka, która jest weganką.Troszkę zmieniłam skład w przepisie, ponieważ nie miałam wszystkich składników w zasięgu ręki.Połączenie Banana z Kaszą Jaglaną, jest strzałem w dziesiątkę!!Zapraszam do wypróbowania!!


Składniki:
ok.11-12 Placków

*Pół szklanki Kaszy Jaglanej

*2 łyżki Mąki Bezglutenowej, (może być Kukurydziana lub Ryżowa)
*1,5 łyżki Mąki z Amarantusa
*3 łyżki Wiórków Kokosowych
*2 łyżki Ziaren Słonecznika
*2 łyżki Orzechów Migdałowych 
*1,5 łyżki Sezamu
*Niecała jedna szklanka mleka kokosowego
*1 banan

Przygotowanie:


~Przed ugotowaniem kaszy, bierzemy sitko wsypujemy kaszę do sitka i zalewamy zimną wodą (wtedy smak kaszy nie będzie gorzki ) 


~Nastawiamy posoloną wodę na kaszę.Kiedy woda zawrze wsypujemy kaszę do garnka i gotujemy ok.20 minut.


~W blenderze lub młynku rozdrabniamy na "mąkę" wiórki kokosowe, ziarna słonecznika, i orzechy migdałowe.Wszystko wsypujemy do miski łącznie z Mąkami, sezamem i rozdrobnionego widelcem banana.


~Kiedy kasza się ugotuje, dodajemy ją do reszty składników i całość zalewamy mlekiem, energicznie mieszamy, żeby wszystkie składniki się połączyły.


~Na rozgrzany olej kłaść po 2 łyżki ciasta na każdy placek.Wyrównać powierzchnię i smażyć na rumiano z obu stron, uważać z ilością oleju, ponieważ placki jaglane szybko wchłaniają tłuszcz i mogą być za bardzo tłuste.


~Na ręczniku papierowym odsączyć z nadmiaru tłuszczu i podawać na gorąco!


Wskazówki:
Bardzo delikatnie przekładamy na drugą stronę placuszki, żeby nam się nie rozpadły.Takie placki można robić na wiele sposobów,zamiast banana można dodać jabłko i również będzie smaczne :) 


ŻYCZĘ SMACZNEGO :)








1 komentarz:

  1. Nie jestem bezglutenowcem więc przyznam że spróbowałem wejść w Waszą skórę i je zrobiłem a placki okazały się natchnione :) dla finału podałem z dżemem ananasowym z Pińczowa, aby dodać czegoś równie rzadkiego i smacznego

    OdpowiedzUsuń