Przepisy

środa, 19 lutego 2014

Chlebek owsiano - gryczany

Przyszła mi ochota znów poeksperymentować z mąkami, tym razem będzie to chleb z mąki owsianej bezglutenowej (Provena) i mąki gryczanej. Taką mąkę owsianą  można kupić w sklepie ze zdrową żywnością. No i udało się, chleb wyszedł bardzo ale to bardzo smaczny niczym nie różniący się od chleba zwykłego.. Tym razem myślę, że jest to strzał w dziesiątkę, na pewno jeszcze nie raz go upiekę.
Dzięki posypce z migdałów skórka jest bardzo chrupiąca i smaczna, z czystym sercem polecam ten chlebek.






To nie koniec moich eksperymentów::)


Składniki:

*350g mąki owsianej bezglutenowej
*150g mąki gryczanej
*25g drożdży świeżych
*pół szklanki siemia lnianego mielonego
*1 łyżka oleju
*1 łyżka sezamu ( ja dałam czarny) sezam można zastąpić innymi nasionami ( pestki dyni, słonecznika) co kto lubi, można i bez nasion.
*500 mln ciepłej wody
*2 płaskie łyżeczki cukru ( u mnie ksilitol )
*2 płaskie łyżeczki soli

Wykonanie:

~Mąkę wsypać do miski dodać siemię lniane, nasiona, sól, wymieszać. Do miseczki wrzucić drożdże wsypać cukier wlać około 100 mln ciepłej wody ( odlać z tych 500 mln) wymieszać. Następnie do suchych składników wlać ciepłą wodę łącznie z drożdżami, łyżkę oleju i dobrze wymieszać. Miskę przykryć ściereczką pozostawić w ciepłym miejscu na około 20 minut, w celu powiększenia objętości.

~Po 20 minutach ciasto ponownie wymieszać. Blaszkę o wymiarach 8x27 wysmarować olejem, oprószyć mąką ( u mnie rozdrobnione migdały) włożyć ciasto przykryć ściereczką i pozostawić na 25 minut do wyrośnięcia.

~Nastawić piekarnik na 190 stopni wstawić chleb i piec godzinę czasu. Po godzinie czasu  wyłączam piekarnik wyjmuję chleb z blaszki i wkładam jeszcze na 15 minut.

Taki chlebek najlepiej smakuje z ulubiona pastą u mnie tym razem pasta z jajek:)







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz