Przepisy

poniedziałek, 10 lutego 2014

"Muffiny Kokosanki"

Kiedy mam ochotę na coś dobrego, zawsze otwieram szafkę w której znajduję się pełno dobrych, zdrowych smakołyków, i przyszła mi na myśl żeby upiec bezglutenowe Kokosowe Muffiny w których się zakochałam :) Są szybkie do zrobienia,a jeszcze szybciej znikają, tak więc polecam każdemu!!






Składniki:

*Niecałe pół szklanki Mąki bezglutenowej (ja użyłam Schar  do ciast)

*Pół szklanki Mąki Ryżowej
*3 Łyżki Mąki z Amarantusa
*Pół szklanki wiórków kokosowych
*4 Łyżki sezamu
*Duża garść orzechów nerkowca
*Duża garść migdałów 
* Niecała jedna szklanka Mleczka kokosowego
*5 Łyżek Ksylitolu ( można dodać białego cukru lub brązowego według uznania)
* 1 jajko ( w wersji wegańskiej, nie trzeba dodawać)
* 5 Łyżek oleju ( ja dodałam oleju ryżowego, można też masło)
*łyżeczka sody

Sposób przygotowania:


Mąkę bezglutenową, ryżową i z amarantusa przesiać przez sitko,następnie dodajemy wiórki kokosowe, a w blenderze rozdrabniamy na "mąkę" orzechy nerkowca,migdały i sezam, wszystko wsypujemy do miski i mieszamy, jak wszystkie składniki mączne się połączą, dodajemy cukier z sodą,1 jajko, olej a na koniec mleko kokosowe, wszystko energicznie mieszamy żeby wyszła "papka", jeśli nadal nie uzyskaliście ciasto przypominające w wyglądzie "papkę" to trzeba dodać troszkę więcej mleka kokosowego. 


Piecz. w temp. 170 stopni C przez 20-30 minut zależy od piekarnika. Tylko pilnować i uważać żeby za bardzo się nie zarumieniły :) Na koniec można posypać wiórkami kokosowymi na wierzch.



Życzę Smacznego :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz