Przepisy

wtorek, 11 lutego 2014

"Mój najlepszy chleb bezglutenowy"

"Kiedy przeszłam na dietę bezglutenową najbardziej brakowało mi chleba, wszystkie chleby bezglutenowe które do tej pory próbowałam nie zadowalały moich kubków smakowych  i wtedy straciłam nadzieję że kiedykolwiek uda mi się znaleźć cudowny przepis na przepyszny chleb bezglutenowy, i o to na zasadzie prób i błędów, upiekłam razem z Mamą która też jest na diecie bezglutenowej,chlebek który nam bardzo ale to bardzo smakuje,więc z czystym sumieniem bardzo go polecamy osobom które tak jak my, nie wyobrażają sobie życia bez zwykłej kanapki...Chleb z dodatkiem ziemniaków dłużej zachowuje świeżość, i jest wilgotny i nie kruszy się, co tu dużo pisać trzeba spróbować :)





Składniki:

*100 g mąki z amarantusa

* 90 g mąki ryżowej
*100 g ziemniaków gotowanych
*300 g mąki gryczanej
*25 g drożdży 
*1,5 łyżki cukru (ksylitol, ale może być i zwykły cukier)
*0,5 łyżki soli
*500 ml wody 
*4 łyżki słonecznika lub innych pestek według uznania
*3 łyżki ziaren sezamu (ja użyłam czarnego sezamu, ponieważ jest zdrowszy)

Przygotowywanie:


Ziemniaki gotujemy ze skórką do miękkości, studzimy.Po wystudzeniu obieramy ziemniaki i przepuszczamy przez maszynkę lub ścieramy na tarce.Wszystkie mąki wraz z ziarnami łączymy ze sobą i mieszamy.Do ciepłej wody wsypujemy drożdże, cukier,sól i mieszamy. Na koniec łączymy wszystkie składniki  łącznie z ziemniakami i wszystko razem dokładnie mieszamy drewnianą łyżką.Jak ciasto będzie zbyt gęste to dolewamy odrobinę wody.Po wymieszaniu odstawiamy ciasto w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. Jak już podwoi swoją objętość to wrzucamy do brytfanki wysmarowanej olejem i posypanej mąką gryczaną (ja użyłam zmielonych migdałów) i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 200 stopni, pieczemy godzinę czasu, ale najlepiej sprawdzać patyczkiem czy jest już upieczony.Po godzinie pieczenia wyłączam piekarnik, wyjmuję chleb z brytfanki i wkładam jeszcze do piekarnika na 15 minut, wtedy chleb ma skórkę bardziej chrupiącą.


 Smacznego :)






1 komentarz:

  1. Kobieto - tylko cukier - przecież na ksylitolu nie wyrośnie :)

    OdpowiedzUsuń