Przepisy

czwartek, 27 lutego 2014

Kotlety Ziemniaczane z sosem pieczarkowym

Kotlety ziemniaczane robiła mi moja Mama kiedy byłam małą dziewczynką, chciałam bardzo przypomnieć sobie smak mojego dzieciństwa i udało się ! Wyszły chrupiące i mięciutkie, takie jak kiedyś...i jeszcze ten sos pieczarkowy mmm... znów poczułam się jak mała dziewczynka wsuwająca przepyszne kotleciki Mamy :) 






Składniki:

Na kotlety:

* 1 kg ziemniaków
* 2 jajka
* 4 łyżki mąki ziemniaczanej
* 1 łyżka natki pietruszki, i koperku
* sól, pieprz 

Na Sos:

* 40 deko pieczarek
* 200 gram śmietany 18%
* cebula
* sól, pieprz


Wykonanie:

~Ziemniaki gotujemy w łupinkach (nie solimy wody)

~Koperek i natkę drobno siekamy.

~Ziemniaki ostudzone obieramy, przepuszczamy przez maszynkę do mięsa lub przecieramy przez praskę. Do ziemniaków dodajemy jajka posiekaną natkę, koperek, sól i pieprz do smaku, możemy jeszcze dodać odrobinę kminku mielonego, wrzucamy mąkę ziemniaczaną i wszystko dokładnie mieszamy. Następnie formujemy kotlety obtaczamy w mące kukurydzianej( ja zrobiłam taką panierkę mąkę kukurydzianą ze zmielonymi migdałami, ale niekoniecznie) smażymy na oleju do zrumienienia się.

Na sos:

~ Bierzemy pieczarki, obieramy i drobno kroimy, cebulę obieramy drobno siekamy wrzucamy na patelnię razem z pieczarkami, dodajemy sól, pieprz i smażymy do odparowania wody. Następnie wlewamy śmietanę chwilę dusimy, jeśli sos będzie  za gęsty to można dodać trochę wody, na koniec doprawiamy do smaku no i gotowe.




Smacznego!!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz