Przepisy

środa, 12 lutego 2014

Majonez z ziemniaka

Ostatnio cały czas chodziła mi po głowie sałatka jarzynowa którą bardzo lubię jeść na kolację lub śniadanie, brakowało mi tylko majonezu, kupnych staram się unikać więc pomyślałam że wyczaruję  domowy majonezu z ziemniaka, który idealnie pasuje do sałatki jarzynowej i co najważniejsze że jest zdrowszy niż ten zwykły majonez.Ten przepis jest nie tylko dla osób na diecie bezglutenowej ale także i dla wegan.Naprawdę polecam!!






Składniki:

125 g ziemniaka
1,5 łyżeczki musztardy
pół szklanki oleju lub oliwy z oliwek
1 łyżka soku z cytryny
1/4 szkl. mleka sojowego (ja dałam migdałowego, ale można także dać krowiego)
sól, pieprz ziołowy do smaku, można dać również koperek lub natkę jeśli ktoś lubi.

Przygotowanie:

~Ziemniaka gotujemy w łupince. Po ugotowaniu obieramy i jeszcze ciepły wrzucamy do miksera łącznie z pozostałymi składnikami. Wszystko miksujemy około 2 minut sprawdzając konsystencję majonezu ( w wyglądzie powinien przypominać zwykły majonez).

Smacznego:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz