Przepisy

środa, 2 lipca 2014

Wegańskie ciasto czekoladowe z daktylami

Ten przepis pochodzi od mojej szwagierki Moniki która jest weganką, za jej zgodą postanowiłam zamieścić te przepyszne ciasto na bloga :) Nawet by mi do głowy nie przyszło że ciasto które nie zawiera jajek może być tak dobre, a jednak!Dziękuje ci Monia za ten przepis, przekonałaś mnie że kuchnia wegańska na prawdę jest smaczna!


Składniki:

Sucha masa:

* Ok. 1,5 szklanki mąki (żytnia lub bezglutenowa)
* 1 łyżeczka sody
* Ok. 3 łyżki kakao

Mokra masa:

* 1 szklanka mleka roślinnego
* 2 łyżeczki octu jabłkowego
* 100 ml oleju
* 3 łyżki masła kokosowego
* 150 g daktyli
* 2 lub 3 banany
* maliny i borówki według uznania 

Wykonanie:

~ Do szklanki z mlekiem dodajemy 2 łyżeczki octu , na parę minut odstawiamy na bok

~ W miseczce dokładnie mieszamy olej razem z masłem kokosowym

~ Daktyle chwile gotujemy we wrzącej wodzie żeby zmiękły,a później miksujemy na gładką masę.

~ Do oleju z masłem dodajemy mąkę przesianą przez sitko,sodę,kakao, mleko z octem i daktyle.Wszystko dokładnie mieszamy.

~ Na dno foremki wykładamy banana pokrojonego w plasterki, na banana masę czekoladową, na masę czekoladową układamy gęsto maliny i borówki,a później znów przykrywamy masą czekoladową.

~Całość pieczmy w piekarniku ustawionym na 180 stopni bez termoobiegu, na ok. 30-40 minut

Na ciasto można zrobić polewę czekoladową z dodatkiem mleka kokosowego i posypać świeżymi lub mrożonymi malinami :)

4 komentarze:

  1. muszę wypróbować wygląda obłędnie

    OdpowiedzUsuń
  2. Naprawdę warto :) Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Super napisane. Musze tu zaglądać częściej.

    OdpowiedzUsuń
  4. Marta Marczyńska25 lutego 2020 14:21

    Ciasta dietetyczne to nie moja bajka , ale zawsze musi być ten pierwszy raz. Bardzo lubię czekoladowe wypieki więc Twoja propozycja przypadła mi do gustu. Moim ulubionym przepisem ostatnio jest https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/przepis/przepis-na-babeczki-czekoladowe/
    piekę je na różne okazje ale i na co dzień, kiedy mam ochotę na coś słodkiego , albo kiedy chcę coś własnoręcznie przygotować na drugie śniadanie do pracy. Polecam!

    OdpowiedzUsuń