Przepisy

czwartek, 31 lipca 2014

Kotlety z Bobu

W lodówce została mi spora ilość Bobu, więc wymyśliłam że zrobię z niego kotlety.Pierwszy raz w życiu robiłam kotlety z Bobu i teraz wiem że na pewno nie ostatni, w środku wyszły mięciutkie na zewnątrz chrupiące !! na raz pochłonełam trzy kotlety ;) danie podałam z pomidorami!



Składniki na 6 kotletów:

* 350 g ziemniaków
* 300 g bobu
* 1 pęczek szczypiorku
* 1 jajko
* 1 duża cebula
* mąka kukurydziana
* sól, pieprz, bazylia

Wykonanie:

~ Bób i ziemniaki gotujemy do miękkości w osolonej wodzie.

~ Ugotowane ziemniaki, przepuszczamy przez praskę 

~ Ugotowany Bób obieramy ze skórki, dodajemy do ziemniaków i całość miksujemy blenderem na gładką masę.

~ Cebulę kroimy w kosteczkę i podsmażamy na patelni.

~ Pokrojony szczypiorek i podsmażoną cebulkę dodajemy do gładkiej masy z ziemniaków i bobu.

~ Dodajemy 4 łyżki mąki kukurydzianej,wszystko przyprawiamy dokładnie mieszając.

~ Z masy formujemy kotlety i obtaczamy w mące kukurydzianej, smażymy na rumiano z obu stron.


Smacznego!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz