Przepisy

środa, 12 lutego 2014

"Pasta Rosa z Krewetkami"

Ten fantastyczny przepis pochodzi z książki kucharskiej Nigelli Lawson "Włoskie Inspiracje Nigellissima". Jest to bardzo prosty przepis makaronowy  z sosem śmietanowym z mascarpone i kwaskowatym sosem pomidorowym,z dodatkiem krewetek, które uwielbiam. Do tego dania użyłam mrożonych krewetek koktajlowych, ale można też i świeże.Danie podałam z małą lampeczką czerwonego wina hmmm... mogłabym kosztować takie pyszności każdego dnia ;) 







Danie na 2 porcje

Składniki:

* 1 łyżka przecieru pomidorowego
* 4 łyżki mleka kokosowego  (w przepisie jest zwykłe mleko krowie )
* 4 łyżki mascarpone
* 1 łyżka oliwy czosnkowej (ja dodałam olej ryżowy z posiekanym czosnkiem)
* 1/4 łyżeczki suszonych płatków chilli
* 150 g surowych obranych krewetek (albo małych gotowanych)
* 75 ml martini czerwonego ( ja dodałam białe)
* 250 g bezglutenowego makaronu tagiatelle ( można też inny, według uznania)
*sól

Przygotowanie:


~Wstaw dużą ilość wody na makaron i posól gdy zawrze.

~Łączymy w misce przecier pomidorowy z mlekiem, a następnie dodaj mascarpone, wymieszaj i odstaw na bok.

~Na patelni rozgrzej olej z dodatkiem czosnku albo oliwę z oliwek jak kto woli,dodaj płatki chili, mieszając.Następnie włóż krewetki i smaż przez minutę ( lub dłużej jeśli są mrożone). Po tym czasie powinny być gotowe i gorące.

~Wlej wermut i podgotuj intensywnie.Gdy trochę odparuje , dodaj sos z miski i podgrzej na małym ogniu mieszając, aż będzie gorący.W tym samym czasie odcedź makaron ale nie polewaj go zimną wodą, wtedy makaron traci swój dobry smak.

~Makaron przełóż do garnka i zalej sosem z krewetkami dokładnie przemieszaj.Nałóż na talerz albo do misek i od razu podawaj.Najlepiej smakuje z kieliszkiem dobrego czerwonego wina!

Smacznego!! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz