Przepisy

poniedziałek, 28 kwietnia 2014

Sernik z pistacjami i migdałami

Upieczenie sernika z ziemniakami od bardzo dawna chodziło za mną i właśnie nadszedł ten czas, że postanowiłam go upiec. Bardzo dużo słyszałam dobrych opinii na temat sernika z ziemniakami no i muszę powiedzieć, że rzeczywiście sernik jest pyszny,ziemniaki wcale nie są wyczuwalne . Ja jeszcze wzbogaciłam orzechami, ale jest to niekonieczne.


Skład:

* 800g sera białego półtłustego ( u mnie ser maślankowy)
* 500 g ziemniaków gotowanych
* 100 g masła
* 3/4 szkl. cukru brązowego ( może być więcej cukru jeśli ktoś lubi bardziej słodkie    ciasta)
* cukier waniliowy z prawdziwą wanilią, lub kilka kropel olejku waniliowego
* skórka starta z jednej pomarańczy tak około 1 łyżeczki
* garść orzechów pistacji, według uznania
* garść migdałów, według uznania
* 6 jajek

Wykonanie:

- ziemniaki obrać i ugotować w lekko osolonej wodzie, wystudzić.

-masło roztopić

- ser zemleć w maszynce do mielenia mięsa, można także ser kupić już gotowy zmielony.

-żółtka oddzielić od białek.

- Do żółtek wsypać cukier i cukier waniliowy miksować do białości. Jak już będziemy widzieć, że masa żółtkowa podwoi swoją objętość to wlewamy masło i dalej miksujemy następnie po trochu dodajemy ser biały i  miksujemy aż do momentu wyczerpania sera to samo robimy z ziemniakami. Jak już wszystko zostało porządnie wymieszane to dodajemy  startą skórkę pomarańczową i  orzechy, mieszamy. Na koniec ubijamy pianę z białek i delikatnie łączymy z masą serową.

- Blachę o wymiarach 32 x 14 smarujemy masłem i oprószamy zmielonymi migdałami i orzechami lub bułką tartą bezglutenową. Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i pieczemy 1 godzinę. Po upieczeniu zostawić sernik w piekarniku na około 20 minut następnie wyjąć i wystudzić.


Smacznego!

2 komentarze:

  1. Też mnie ten sernik kusi :) Będę musiała kiedyś spróbować :)
    Twoja wersja podoba mi się ogromnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Warto spróbować na pewno się nie zawiedziesz ;)

    OdpowiedzUsuń